Om

Detta är bloggen om mitt liv, tankar och funderingar, jag är en glad (för det mesta), energisk och djup tjej i mina bästa år ;) Mitt vardagsliv består till stor del av träning då jag driver träningsstället Helsunt i Simrishamn, andra intresse är att vara ute med mina hästar, att resa och att umgås med mina nära och kära. Min filosofi här i livet är att man ska leva livet fullt ut och sträva efter sina drömmar, ingen kan leva ditt liv åt dig och det är bara du som själv sätter dina egna begränsningar. Håll tillgodo på mitt vardagsäventyr...

Presentation

Senaste inlägg

Teknik

Den här bloggen skapades via leverantören bloggo.nu

Börja blogga!
Börja blogga på 2 minuter.
Allt är på svenska.
Börja blogga här!

Visar inlägg från januari 2013

Tillbaka till bloggens startsida

Hjulet rullar

Det känns som sen jag kom hem för (oj!!) mer än en vecka sedan har det varit fullt ös. Lika snabbt som solbrännan faller kommer man in i sitt vardagshjul.

Men det känns gott, spännande och bra.

Jag har ännu inte summerat 2012 och inte skrivit in förväntningar, tankar, visioner för 2013. Och om jag kommer att strunta i summeringen för 2012, för om jag ska vara ärlig (och det brukar jag ju vara) så var det ett skit år. Jag kommer inte att lägga mer energi på 2012. Punkt.

2013 däremot ser ljus och spännande ut. Jag håller på att öppna lite dörrar, lite här och lite där, några gläntar jag på och smygtittar in, andra stänger jag direkt och några vill jag hålla vidöppna. Arbetsmässigt är personlig träning på gång (och i farten), gruppträningen är också på gång och nya projekt ligger i start faser. Om jag ska söka jobb någon annanstans får tiden utvisa, för en gång skull känner jag att jag inte har bråttom, jag ska noga överväga, tänka och fundera på vad JAG vill.

Personligen ska det handla mera om vad JAG mår bra av, vad jag tycker om och vad som gör mig glad. Fokus på att hitta balans (något som jag tror är jätte svårt att ha till hundra procent, kan man överhuvudtaget ha det till hundra procent??). Fokus på att vara glad inifrån och ut.

Jag är övertygad om att alla har styrkan att gör vad de vill med sitt liv och det där med att må bra och vara lycklig i sin vardag är ett eget ansvar. Ha modet att öppna nya dörrar, gör en förändring ifall du inte är nöjd med det du har. Lev nu!!

 

Skön känsla vet jag att jag har i detta ögonblicket. Värme, ljus, lugn och ro. Balans.

 

Kommer du?

Vill du träna hårt, svettigt, bra, inspirerande OCH ha kul samtidigt. Testa!!!

Vi kör igång ikväll på Dansens hus (Dance Funs lokaler).

Träningsvärks garanti;) och det bästa ALLA KAN TRÄNA BARA DU HAR VILJAN!!

Vi ses väl? /Annika

Träningsvärk från hel"#¤et

<

Jodå kroppen känns mörbultad, överkörd, klen, jag har så ont så jag knappt kan gå. Gå på toa/plocka upp saker från golvet är inte på tal.

OCH nu undrar jag hur många människor som någon gång tränat för mig sitter och myser och tänker "what comes around goes around" lika gott åt henne??? ;-) (ja ja det kan jag ta).

Igår var vi alltså på Crossfit och Olympiska lyft workshop på Eleiko i Halmstad. Vi fick träna för Anders Lindsjö (OS deltagare i Olympiska lyft) och för crossfiten var det Team Reebook som höll i utbildningen (deltagare i SM samt VM i crossfit dvs väldigt meriterade och kunniga OCH starka!!).

Vi startade med crossfit och då skulle vi gå igenom teknik i olika moment dvs headstand pushup (stå på händer ner och doppa huvud i golvet och sen trycka sig upp till handstående igen), doubleunders (2 varv i hopprep på ett hopp), kipping (en slags teknik inom chins=dra sig upp med hakan ovanför ett räck, från hängande) och muscle up (dvs dra sig upp i fria ringar, göra en dip och sen upp på raka armar). Allt är ju skrattretande svårt, tufft och nästintill omöjligt, men det var himla intressant att få se hur de delar upp de olika momenten och vad de tänker inom teknikerna på de olika (svåra) momenten.

Redan här är jag lätt darrig i kroppen >:o

I 2 timmar fick vi stå och öva olympiska lyft (dvs en övning) med 15 kg stång. 15 kg kanske du tänker inte är så mycket, men gör du det då X antal gånger, med hopp, med raka armar med vikten ovanför huvudet i utfallsteget då blir du trött, darrig och får en himla träningsvärk.

Inte nog med detta, avslutningsvis fick man (helt frivilligt) vara med Team Reebook på en WOD (Workout of the day), vi skulle köra 30 dubbelhopprep/90 singelhopprepp, 5 Burpees och 10 stöt (olympiska lyft) gånger 4 varv på tid. Ja varför inte?? såklart var vi med, kul svettigt och massa energi.

Det är där jag befinner mig idag, ont ont ONT gör det i kroppen (men någonstans är det ju alltid skönt med träningsvärk eller hur??!) det går ju över. Imorgon startar jag att jobba efter låååång vila. Bodypump i Sjöbo kl 16.00 och sen Funktionell träning i Simrishamn kl 18.30 (finns fortfarande platser kvar ifall du vill vara med, anmäl på annika@helsunt.se ;)

Jag gissar på att den här träningsvärken bara kommer att bli värre och värre framåt veckan, ha ha det är ju skönt att vara tillbaka på "rätt spår".

Detta var vi som fortsatte träna efter workshop slutet, jag mitten rad längst ut till höger:)

 

Vila sig i form?

Jag har under de senaste månaden inte tränat ett smack! 

Jag har gått till stranden, jag har shoppat, gått till restauranger, simmat några meter i det ljuvliga havet. Men där emellan har jag inte lyft en fena, jag har verkligen gjort av med minimal energi på maximal tid (det brukar vara tvärtom annars i mitt liv). 

Och jag har tyckt det varit sååååå skönt, det har inte funnits en tanke på träning, jag har verkligen behövt denna vilan. 

Men idag fick jag ett bryskt uppvaknande på att man inte kan vila sig i form. Jag har varit och instruerat ett bodypump pass i Sjöbo (detta är mitt nya bodypump ställe). Efter benlåten (dvs andra låten) darrade benen och ändå hade jag minimala vikter på stången, jag ska inte pratat om axellåten, inte trodde jag att den var så tuff!! Kanske berodde min "klenhet" på att jag blivit tok förkyld, men jag vet också att vilan satt sina spår.

Ja ja ingen fara, det tar någon vecka och sen är man väl tillbaka i rätt spår igen, OM jag överlever helgen. För till helgen ska jag och mannen på tränings workshop i Halmstad, vilket innebär (tunga) olympiska lyft OCH crossfit står på schemat. Hur tänkte jag där när jag bokade detta endast några dagar efter längsta träningsuppehållet på 6 år? Ja ja det ordnar sig väl det med, någon måste ju vara klenast på stället;)

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Hemma igen...

Klockan 06.30 landade vi i ett snöigt och kallt Köpenhamn.

Hemfärden gick bra även om det var snålt med tid emellan flygen. Jag hade bokat så vi skulle landa i Bangkok igår kväll så vi precis skulle hinna checka in till nästa flyg. Ja man vill (läs jag;) hinna ta ut så många "semestertimmar" som möjligt (inte vill man sitta och hänga på tråkiga flygplatser), men av erfarenhet vet man (läs jag igen;) att det ofta är lite förseningar med flyg.

Vi lyfte lite för sent från Krabi, men landade endast 5 minuter efter beräknad tid, men sen får man lägga till att gå långa sträckor på stor flygplats (Bangkoks), få väskor, hitta till internationella check in, pass kontroller, säkerhetskontroller mm. Det var precis plus minus noll vi kom till Doha gaten i tid. Gubbarna hade andan i halsen och förundrades (än en gång) hur jag kunde hitta på denna enorma (enligt dem) flygplats. Som vanligt vet jag inte alls var man ska gå, men jag kan läsa och jag kan fråga och därmed kan jag med bestämda snabba steg ta mig igenom alla kontroller.

Flyg mot Doha och byte med flyg mot Köpenhamn gick bra. Qantas Airways är ett bra flygbolag, inte konstigt att de blivit rankade 1:a i världen både 2011 och 2012.

Idag har jag noll koll på tid (just nu har jag varit uppe något dygn eller så), känns som om denna dag varat länge och än "får" jag inte gå och lägga mig. Väskan är utrensad och tvättmaskinen går för fullt.

Har varit en bra semester med sol, bad, mat och vila, detta var precis det jag behövde...

 

Äldre inlägg