Om

Detta är bloggen om mitt liv, tankar och funderingar, jag är en glad (för det mesta), energisk och djup tjej i mina bästa år ;) Mitt vardagsliv består till stor del av träning då jag driver träningsstället Helsunt i Simrishamn, andra intresse är att vara ute med mina hästar, att resa och att umgås med mina nära och kära. Min filosofi här i livet är att man ska leva livet fullt ut och sträva efter sina drömmar, ingen kan leva ditt liv åt dig och det är bara du som själv sätter dina egna begränsningar. Håll tillgodo på mitt vardagsäventyr...

Presentation

Senaste inlägg

Teknik

Den här bloggen skapades via leverantören bloggo.nu

Reklamfri blogg!
Skapa en egen blogg utan krångel eller teknisk kunskap.
Skapa bloggen nu!

Visar inlägg från augusti 2013

Tillbaka till bloggens startsida

Jobb, jobb, jobb

Denna veckan har varit fylld till bredden av jobb.

Dagarna har slutat på mellan 12-15 (!!) timmars arbete, än en gång förstår jag inte de människor som faktiskt orkar jobba så mycket år ut och år in. Det sliter vill jag lova och jag hade aldrig orkat hålla detta arbetstempo i längden.

Men nu är det alldeles strax SEMESTER, wiiiii!!!

-BARCELONA HERE I COME!!

Bilder och reslutat har kommit från Sankt Olofs triatlon och förbluffande nog hamnade jag på 6:e plats av tjejerna (ca 50 st startande). Och direkt efter semestern är det väl bara till att börja med träningen inför halvmaran (hjälp!!).

(Inte världens bästa bild, men dock en bild från minitrian i lördags).

Glöm inte detta:

Ha en fin helg...

 

 

 

Sankt Olofs Minitria

Jag har aldrig fött några barn, men det sägs att man "glömmer bort" efter ett tag hur hemskt ont det gör, hur man lovar och svär att ALDRIG göra om det igen. OM man överhuvud taget kommer att tänka tanken igen på att skaffa ett barn till, MÅSTE någon annan påminna en att det var ÖVER JÄVLIGT!! (förlåt svordom :-[ ).

Ungefär så känner jag för simningen. Och som bekant ingår det ett simnings moment i ett triatlon.

-Jodå det visste jag, men hade tydligen helt förträngt(??!) det. Det var ju 2 (!!) år sedan jag simmade sist (vid närmare eftertanke på Åhus triatlon).

Jag har inte tränat simning en enda gång sen dess och jag HATAR simning!! Det känns som om jag omedelbart får kallsupar, hyperventilerar, dra på mig mjölksyra, känsla av att jag skulle drunkna.

-Ja nu vet ni min start i Sankt Olofs Minitriatlon.

Simningen sög rätt ut sagt!! MEN jag gjorde den (och överlevde). Jag kom näst sist ur bassängen och sen började "mitt" lopp.

Cykla kan jag (fast det var rätt länge sen jag träningscyklade sist) och springa är väl ungefär det jag sysslat med mest nu i sommar.

SÅ 275 meters simning, 1,5 mils cykling och sen 4,8 km löpning på det, blev en (till slut) bra (och trevlig, se jag har redan glömt hur hemsk simningen är ;-) ) träningsrunda. Total tid 1:09, ok tid med tanke på simnings fadäsen.

-Om jag ska vara med nästa år?? Jaja mensan.

-Träna mera simning?? NEVER!!

 

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Reklam

I onsdags var proffsfotografen Jennifer Lempinen på min PT cirkel klass och tog lite "reklam bilder" till affischer om min träning.

Tanken är att förmedla styrka, energi och träningsglädje på bilderna och jag tycker att vi lyckades.

-Vad tycker du?

Nu mot Sankt Olofs triatlon, nervöst....

Smoothie time

Jag "snöar lätt in" på olika saker att äta/dricka.

Något som är extremt lätt att göra och som är super bra för dig rent näringsmässigt är smoothies.

Det är ju i princip bara att ta det man har hemma och mixa ihop.

Min bas består nästan alltid av havremjölk, frusen eller färsk banan (vid frusen banan blir det lite mera tjockt och "glassig känsla") och ett delat äpple. Sen lägger jag till vad jag har hemma som melon, mango, kiwipersikor, björnbärannans, jordgubbar, hallon, blåbär. Ibland åker det ner ett rått ägg, ibland lite jordnötssmör, ibland en avocado.

-Testa jag lovar att du inte blir besviken!

 

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Egen träning

Jag är som de flesta, jag har väldigt svårt för "egen träning" dvs all träning som inte görs i grupp eller träning som är bestämd med andra människor.

Jag tycker dock inte att det är så svårt att snöra på mig skorna för en löpartur eller ta cykeln på en runda.

MEN det som kräver lite mera "finlir" (dvs då det inte händer så mycket, "lugnare träning"), kan jag dra mig för i evigheter. Jag har ju sååå mycket annat att göra innan jag har tid att prioritera 5-10 minuters träning (idiot bortförklaring, 5-10 min träning har alla tid för!!) Och ibland krävs det inte så mycket mer än just 10 min "finlirs" träning.

Bollen är ju som bekant ett utmärkt träningsredskap. Bollen blev således lastad i bilen för att kunna tränas med hur ofta och var jag ville, när jag ville för si sådär 2(!!) månader sen.

Igår var det andra gången jag plockade fram den och tränade lite core (bål träning).

Totalt 6 övningar * 1 minut på varje övning = träningsvärk i mage/midja idag:)

-Fatta hur effektiv bollen är!!!

Jag körde plankan på boll, plankan med armbågarna fram och tillbaka, peak på boll, midjelyft, sit up`s på boll, knäindrag på boll+armhävning och jag testade ett ben på boll+knäindrag (OMG va tung!!;)

Syster agerade fotograf och publik (som undrade vad katten jag höll på med) var Zippan.

0 kommentarer | Skriv en kommentar

Äldre inlägg